Rekku Rescue ry

Tänään on 28.11.2014 20:48

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Koirien uittopaikat?
ViestiLähetetty: 22.05.2009 15:23 
Poissa

Olisi mukava viedä Tyty uimaan joskus muulloinkin, kuin todella harvoilla reissuilla toiselle mökille. Googlen avulla yritin katsella, missä olisi täällä pääkaupunkiseudulla koirille sallittuja uittopaikkoja. Helsingissä ilmeisesti joissain koirapuistoissa on oma rantansa, mutta lähinnä kiinnostaisi itseäni tietenkin Vantaan uittomahdollisuudet. Ilmeisesti Kaivokselassa on jokin hiekkamonttu, missä voi uittaa?

Ja jotta vinkeistä hyötyy muutkin, niin heitelkää hyviä uittopaikkoja myös muilta paikkakunnilta :)

Viimeksi muokannut Ikanan päivämäärä 23.05.2009 10:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.05.2009 16:27 
Poissa

Korsossa on semmonen hiekkakuoppa metsässä, missä ainakin me ollaan käyty uittamassa koiria. Monet muutkin käy :)
En tiedä paikan nimeä, mutta Ruskeasannan Shelliltä kun ajelee eteenpäin, niin löytyy... kai?
Missä päin Vantaata asutte :)?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.05.2009 18:02 
Poissa

Myyrmäessä, joten siksi tuo Kaivokselan paikka kiinnostaa kun on melkein vieressä. Toki autolla onneksi pääsee muuallekin :)

Profiili  

Viestin otsikko: koirien uimapaikat
ViestiLähetetty: 23.05.2009 10:12 
Poissa

Helsingissä Herttoniemenrannassa on koirille oma uimaranta, melkein " ihmisten uimarannan" vieressä :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2009 15:15 
Poissa

hei,tosi hyvä topic!ite mietin just vähä aikaa sitten,et vois listailla tänne paikkoja.mä oon käyttäny uimassa Luukissa,siellä polkujen varrella missä on lampia.eihän siel sais uittaa,mut ei siellä ole ketää ikinä näkyny,joten. :oops:
ei olis sulla ikanan myrtsistkää pitkä matka :D
hei,just tossa tutkailin että Luukin Hauklammella saa uittaa koiria,heille oma uimaranta siellä (en ole kyllä nähnyt,just siellä oon uittanu,mut hyvä tietää,että on sitte sallittua!)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2009 16:26 
Poissa

Taisin tuon Hauklammen onnistua löytämään jopa kartalta. Näyttää olevan todella hieno alue ulkoilla muutenkin :)

Tarkoitetaankohan tuolla Kaivokselan uittopaikalla tätä lampea? Osaako joku paikan tarkemmin tietävä vahvistaa tai kumota?

Heitetään soppaan vielä Jakomäen hiekkakuopat. Ilmeisesti yksi kuopista on koirille pyhitetty.

Minkälaisia paikkoja nämä ovat ruuhkaisuudessaan tai siisteydessään? Tuo Hauklampi nyt taisi H&D:n kertoman mukaan olla aika rauhallinen paikka, mutta entä muut?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2009 19:23 
Poissa

joo,oikea kartta :D on tosi kivaa paikka kävellä,luonnon helmasssa.kaikki noi lammetki on ihania paikkoja!parkkis on tosiaan ihan vihdintien vieressä,ei siis luukin iso parkkis.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2009 20:32 
Poissa

Jakomäen kuopalla on ainakin joskus ollut aika paljon romua ja lasia kun olen siellä käynyt. Mutta tarkkaa tietoa siitä minkälainen se on nykyään mulla ei ole.

Vantaanjoen ja Keravanjoen varsilta löytyy myös ihan mukavia koiranuittopaikkoja. Kun jaksaa vähän kuljeskella joen vartta, niin usein löytää ihan privaatin kolon mistä pystyy koiralle heittelemään keppiä veteen. Itse olen uittanut (tai oikeastaan kahluuttanut) ihan mistä sattuu, kunhan ei olla oltu minkään uimarannan lähellä :)

Jos itse haluaa pulahtaa koiran kanssa, niin suosittelen Rajasaarta tai Herttoniemen koirarantaa Helsingissä. Ne on on kummatkin meren rannalla, joten vesi ei ole niin paikallaan lillunutta, ja siksi ainakin mun mielestä paljon miellyttävämpää kuin noissa hiekkakuopissa tms.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2009 21:35 
Poissa

turhake kirjoitti:
Korsossa on semmonen hiekkakuoppa metsässä, missä ainakin me ollaan käyty uittamassa koiria. Monet muutkin käy :)
En tiedä paikan nimeä, mutta Ruskeasannan Shelliltä kun ajelee eteenpäin, niin löytyy... kai?

Miten tuonne uittopaikkaan löytäisi? Shellin todennäköisesti vielä löytäisin, mutta jos sen jälkeen pitää vielä löytää oikea metsä ja metsän keskeltä vettä, niin taitaa kestää kauemminkin etsiminen :D Pystytkö löytämään paikan esimerkiksi noilta kartatoilta, niin mahdollisuus eksyä vähän enemmän oikeaan suuntaan kasvaisi suuresti :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2009 09:55 
Poissa

Mä olen käynyt uittamassa Reitä ihan tuossa vantaanjoen varrella tässä savelassa. En tiedä onko se oikea uittopaikka siis ihan koirille tarkoitettu, mutta siinä näkyy monet uittavan koiriaan. Monena vuonna siinä ollaan jo käyty ;))

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2009 14:48 
Poissa

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 18&lang=FI

Eli ruskeasannan shelliltä ajetaan vaan vanhaa tietä eteenpäin. Toi uittopaikka on metsässä ja sinne ei pääse suoraa autolla. Autoa varten siinä on semmonen levennys tms. jonka jälkeen tulee tie, joka on eristetty puomilla. Sitä hiekkatietä kun kävelee n. 500m pääsee uittopaikalle :D

Paremmin en osaa selittää.

Tosi kiva ulkoilupaikka muutenkin!

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2009 18:55 
Poissa

Kiitokset kartasta, löydettiin perille. Ilman tuota olisin kyllä eksyillyt jossain ihan eri suunnassa :D Avokki sai kännykällään napattua ok panoramakuvan, joten laitan sen tähän muillekin nähtäväksi :) Täällä käydään varmasti toistekin.

Kuva

Edit: Heh :D Tuo monttu taitaa olla kuin juuri meitä varten tehty. Nauratti jo aiemmin kartasta katsottuna, kun montun yläreunan tiet ovat nimeltään Firantie, Firankatu, Firankaari, jne. Ja nyt googlettelemalla selvisi, että tuon hiekkakuopan yksi nimitys taitaa olla Firan monttu. Ilmankos meidän tytteli niin innolla sinne veteen syöksyi :D

Viimeksi muokannut Ikanan päivämäärä 25.05.2009 14:56, muokattu yhteensä 2 kertaa

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.05.2009 06:59 
Poissa

toihan on kivan ja viihtyisän näköinen paikka..... vois itsekkin koiruudet viedä sinne käväsee

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.06.2009 15:21 
Poissa

Heippa!

Olisin kiinnostunut tuosta Hauklammen koirienuittopaikasta. Tietääkö joku, missä kyseinen ranta oikein on? Olen siinä hauklammen ympäristössä kyllä kävellyt, mutta minusta kaikki rantapaikat on jonkinmoisella pudotuksella, ja oma koirani ei tuollaisesta rannasta uskalla veteen mennä. Sen pitää tuntea pohja ennenkuin veteen uskaltaa astua.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.06.2009 15:59 
Poissa

siinä on erilaisia paikkoja josta voi mennä.kalliolta tai rannasta.mut usein noi lammet on vähän sellasia äkkisyviä paikkoja :?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]