Rekku Rescue ry

Tänään on 25.05.2013 01:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 110 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.12.2008 23:07 
Poissa

Täälläpäin alkoi eilen ekat paukkeet ensin aikas kaukana mutta tänään ollut sitten oikein pommeja,raketteja ja muuta kovaäänistä pauketta ja pikkuset räkänokat ehkä jotain 10-12 vuotiaita poikia asialla.Missä ******** niiden idioottivanhemmat ovat??
Ihan oikeasti multa ei enää heru sympatiaa eli mahdollisimman moni saisi vammautua kun ei kerran mene jakeluun ne kiellot ja rajoitukset niin oppivat toivon mukaan ikävästi kantapään kautta :twisted: !!
Mulla on onni omistaa eläimiä jotka eivät jaksa välittää paukkeesta.Bella kulkee rinta rottingilla kiinnostuneena haistellen ruudin hajua sekä kuuntelee hetken paukuttelua mutta muuten ei voisi vähempää kiinnostaa kun itse olen helisemässä.Ei vaikuta siltä että Attekaan sen kummemmin reagoi(eka uusi vuosi yhdessä).Lissu aina vetänyt sikeitä.

24.1.13 ->Kotihoidossa herra Harmaa

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.12.2008 01:37 
Poissa

http://www.adressit.com/ilotulitteet-pois-kaupoista

Vihdoinkin adressi jossa on kiteytetty kaikki ilotulitustoiveeni!

:: Iloiset koirankakankerääjät ::
:: Kaalikaalin uskollinen alamainen ::

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.12.2008 02:50 
Poissa

Loistavaa!
Meiltä tuli heti 2 nimeä lisää adressiin ja laitoin viestiä eteenpäin monille 8)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.12.2008 07:34 
Poissa

Juu allekirjoitin heti kans ja sanaa eteenpäin.
Saa nähdä miten tässä ollaan helisemässä, mehän asutaan tämmöisessä opiskelija/perheasunnossa, eli kaikki naapurit on enemmän tai vähemmän opiskelijoita. Ja jo viikonloppuisin tässä on sitä elämää vähän siihen malliin, että tuo vuodenvaihde voi olla melko hulinaa :?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.12.2008 10:26 
Poissa

Me onneks päästään 30. päivä lähtemään mökille ja ollaan vuodenvaihde siellä. Pahimmalta pommitukselta vältytään, mutta kyllähän tuolla jo toissapäivänä paukkui niin että tuli Vatasella kiirus kotiin. HELKKARIN PIKKUNULIKAT!!! tai oikeastaan korjaan: niiden vanhemmat. Jos pitää lapsille ostaa pommeja niin olisi kyllä vanhempien tehtävä huolehtia siitä, että nassikat saavat ne käsiinsä vasta uudenvuoden aattona kello 18. (vai mikä se aika nyt olikaan... :)) Pitää vissiin alkaa kantaa lenkeillä kirvestä mukana, sais vähän uskottavuutta ku pitää antaa penskoille palautetta :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.12.2008 12:53 
Poissa

Mörkö kirjoitti:
http://www.adressit.com/ilotulitteet-pois-kaupoista

Mun mielestä hieman kärjistettyä kukkahattutäti toimintaa.
Paras ja helpoin ratkaisu olisi jos joku kehittäisi ilotulitteisiin elektronisen aika vaiheen joka antaisi käyttäjälle mahdollisuuden käyttää tuotetta ainoastaan 31.12 klo 18 - 1.1. klo 6 välillä. Luulis sen olevan mahdollista nykypäivänä.

Kerran vuodessa tätä tapahtuu ja ihan kiva katsella niitä kerran vuodessa, ei haittaa kunhan lapset pitää järjen mukana näissä leikeissä ja vanhemmat viitsivät valvoa ja opastaa lapsia näiden käytössä.

JonnaH kirjoitti:
Me saatiin ell diapamia koiralle paukkeeseen.

Dodii

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.12.2008 13:19 
Poissa

No joo, mullakin tää juttu on vähän niin, että jos paukuttelisivat tosiaan vaan sen klo. 18-06 vuoden vaihteessa, niin ihan hyvin pärjättäis kyseinen 12 h kiltisti kotona verhot kiinni ja musiikit täysillä. Mutta kun ei. Pitää alottaa heti kun vaan raketteja saa kaupasta ja mieluusta vielä viikko uuden vuoden jälkeenkin, kun niitä on pakko ostaa niin s**tanasti, ettei yksinkertaisesti kerkiä/jaksa kaikkia räiskiä ilmoille yhden illan aikana :roll: Se on oikein kiva kun kahteen viikkoon ei pääse kunnolla lenkkeilemään...

Oikeesti, senkus räiskivät ja jos on sormi irti tai silmässä raketti, niin se on sitten voi voi. Mutta mun puolesta saisivat huvinsa pitää, jos vaan osaisivat noudattaa niitä säädettyjä aikarajoja. Ikävä kyllä joukkoon mahtuu aina niitä idiootteja jotka eivät kelloa osaa (?) lukea, saatikka päivämääristä mitään tajua. Ja niitä jotka kännissä räiskivät... Sen jos minkä saisi kieltää lailla. Se kun ei tunnetusti paranna tuota järjenjuoksua. Jos vaan olisi resursseja, että näitä ennenaikaisia ja kännisiä paukuttelijoita saisi sakottaa oikein kunnon kädellä, niin luulisi sen vähän hillitsevän?

Mutta pikkuhiljaa olen tässä vuosien varrella oppinut, ettei se stressaaminen mitään auta. Se uusi vuosi tulee joka tapauksessa. Ja meidän on se nyt vaan kestettävä, koirien ja minun. Omalta osaltani muistan kyllä "valistaa" näitä ennen aikaisia paukuttelijoita, jos vaan kohdalle sattuvat. Hienoa on, että myyntiä on saatu edes tuon verran rajattua. Lisääkin saisi, mikäli se vaan olisi mahdollista.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.12.2008 15:35 
Poissa

Minä en myöskään ole valmis allekirjoittamaan sitä, että ainoastaan kaupungilla/kunnalla olisi mahdollisuus ostaa ilotulitteita. Helppohan se on sanoa, jos asuu lähellä keskustaa, mutta kun asuu pienellä paikkakunnalla pitkän matkan päässä keskustasta, niin siinä ei paljoa kunnan ilotulitteet mieltä lämmitä.

Sen sijaan olen sitä mieltä, että ennenaikaisesta sekä jälkimainingeissa tapahtuvasta paukuttekusta tulisi rapsahtaa komea sakko ja lisäksi ilotulitteet tulisi takavarikoida poliisille. Luulisi moisen ainakin hiukan hillitsevän keskenkasvuisten paukutteluita. Eilen lenkillä ollessani paukahteli ihan koko ajan, ihan kuin olisin ollut uudenvuodenaaton alkuiltaan liikkeellä. Aaro pelkää pamahduksia, mutta siedätyshoidon (juutuubista on soitettu ilotulitteiden rätinää tässä melkoinen tovi) ja nyt jo parin vuoden iän avulla Aaro kuitenkin uskaltautui ulos. Siinä vaiheessa, kun naapuruston penskat pamauttivat kiinalaisia toisella puolella tietä meidän mennessä ohitse läheltä, tuli kyllä sanottua pari valittua sanaa. Ilmeisesti minulla on sen verran uskottavuutta, että ottivat onkeensa. En ainakaan kuullut rätinää enää uhattuani soittaa paikalle poliisit.

Etu- ja jälkeispaukuttekua lukuunottamatta olen sitä mieltä, että yhden illan koko vuodessa kestää kyllä aivan hyvin. Oli sitten paukkuarka omistaja tai paukkuarka koira tai kummatkin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.12.2008 19:08 
Poissa

:twisted: Odotan innolla jos joku kersa uskaltaa mein vieressä pamautella ennen aikojaan... :twisted: Sit on hienot räjähdykset luvassa. :wink:

Mut joo, kokonaan en minäkään kieltäis. Kunhan vaan osaisivat paukutella silloin kun se on sallittua. :evil:

Kaikessa omituisuudessaan mein taloudessa Frank ei edelleenkään ole paukkuarka ( :?: Jota en vaan voi tajuta ku muuten hermoissa "hieman" parantamisen varaa) ja Rhonda, maailman coolein koira sen sijaan on paukkuarka! :shock:

Olen siis kiltsiti valmis joustamaan sen verta, et 31.12 klo 18:00 -> 1.1 klo 0:01 paukuteltais. Sen aikaa mun fifit voi olla sisällä. Nou hätä. 8)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.12.2008 21:41 
Poissa

Mulla on täällä ihan helkutin hyvä yhdistelmä. Peppi ei uskalla juurikaan olla ulkona, ja nyt sillä on sit maha sekasin... Ja sisällehän se ei tee, vaikka maailma kaatuis niskaan. Nyt sit täytyy vaan juoksuttaa sitä pihalla ja toivoo että osutaan sellaseen saumaan, kun kukaan älykääpiö ei pamauttele. Toiveajattelua varmaankin... :roll: Eilen illalla sain jo tosissani tehdä töitä, että sain sen käymään kusella. Käytiin välissä kerran sisälläkin rauhottumassa, ja sen jälkeen onnistuin selittää sille, että jossain on pupu, niin sit se uskals pissata... Onneks se on edes vähän yksinkertainen. :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.12.2008 09:18 
Poissa

Fiia kirjoitti:
Eilen illalla sain jo tosissani tehdä töitä, että sain sen käymään kusella. Käytiin välissä kerran sisälläkin rauhottumassa, ja sen jälkeen onnistuin selittää sille, että jossain on pupu, niin sit se uskals pissata... Onneks se on edes vähän yksinkertainen. :lol:

Saanko lainata metodiasi Dzimmille, saanhan!?! 8)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.12.2008 10:13 
Poissa

^Toki. :lol: Toimi meillä muuten eilen jo toista iltaa peräkkäin. Toivottavasti Dzimppa on yhtä yksinkertainen. :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.12.2008 04:51 
Poissa

Järjetöntä saastuttamista ja luonnonvarojen tuhlausta.

Lyijymäärä, joka tulee luontoon yhden illan aikana, ylittää koko suomen vuosittaisen lentoliikenteen lyijymäärän!

Lisäksi muistattaisin, että raketit valmistetaan lapsityövoimalla Intiassa ja Thaimaassa. Räjähdyksiä tehtaissa tapahtuu usein, mutta niistä ei uutisoida, miksiköhän... :roll:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.12.2008 15:30 
Poissa

MerjaL, RR kirjoitti:
Järjetöntä saastuttamista ja luonnonvarojen tuhlausta.

Lyijymäärä, joka tulee luontoon yhden illan aikana, ylittää koko suomen vuosittaisen lentoliikenteen lyijymäärän!

Lisäksi muistattaisin, että raketit valmistetaan lapsityövoimalla Intiassa ja Thaimaassa. Räjähdyksiä tehtaissa tapahtuu usein, mutta niistä ei uutisoida, miksiköhän... :roll:

:( Järjetön, kylmä ja kova maailma. Oma napa liian lähellä, muista ei kannata välittää, :cry:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.12.2008 19:32 
Poissa

Meillä onneksi mies sai ottaa Tommin mukaansa töihin! On varuskunnassa töissä ja siellä ei paukutella, koissu pääsee vielä yöksi nukkumaan miehen viereen kellariin :lol:
Tommi on niin paukkuarka että purkkapallon rikkirätsähdyskin saa aikaan huolestuneen murinan ja tulee paikalle katsomaan. Tossa parin päivän aikana kun noita pamauksia jo kuului tuli jo ihan paniikki että miten selviän täällä yksin vauvan, Tommin ja Säteen kanssa, poika kun haukkui, murisi ja ravasi ympäri kämppää aina 5min paukauksen jälkeen... :roll:
Onneksi ratkesi nyt näin!

Säteelle tuntuu riittävän että sillä on luu nenän edessä ja oma ihminen paikalla, nukutaan vaavin kanssa alakerrassa tämä yö sen seurana ettei tarvitse olla yksin. Viime vuonna erehdyttiin jättämään Säde kotiin kun mentiin katsomaan raketteja ja kurathan täällä sitten odotti lattialla kun oli alkanut jänskättämään.

Me ei muuten saatu rauhoittavia eläinlääkäriltä, sanoivat että eka pitää kokeilla yksi UV ihan Serenellä ja/tai DAPilla ja jollei ne auta niin ens vuonna voi sitten saada pameja...otti päähän kyllä mutta ymmärrettävää toki.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 110 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]