Rekku Rescue ry

Tänään on 22.05.2013 01:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.2008 22:33 
Poissa

Mun pitää nyt työntää tähän soppaan lusikkani ja sanoa vielä että vaikka ne eläimet siihen kohtaloonsa tyytyvät eivätkä tiedä paremmasta niin meidän ihmistenhän pitää olla niiden äänenä ja puuttua niiden oloihin. eihän se ettei se eläin tiedä että sillä vois olla paremmat oltavat vaan se että mä tiedän että niillä vois olla paremmat oltavat ja että ne kärsii niissä oloissa. ja ettei se ole niille luonnollinen ympäristö. ei ne eläimet osaa itselleen vaatia parempia olosuhteita, se on meidän ihmisten tehtävä katsoa ettei ne kärsi.. mä tiedän kyllä minkälaisia ne tilat on ku kaveripiiriin kuuluu sikala-,kana- ja vuohitilallisia. Eikä ne ole luonnolliset. Ihminen pärjää ja elää ilman lihaakin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.2008 23:54 
Poissa

eikö häkkikanaloista pois siirtyminen ole jo suuri askel parempaan samoin pihatto navetat. sikoja on vaikeampi siirtää pois häkeistä koska ne emakot tappaa porsaansa jos niillä porsailla ei ole pääsyä pois emakon tieltä. se vaan on täysin luonnollista että tuhannesta kanasta kymmenen kuolee ja ne tilalliset ei ole siellä 24h raivaamassa niitä kuolleita pois. Miksi pitää aina olla niin pirun kriittinen ja tuomitseva kyllä ne tilalliset nykypäivänä parhaansa yrittää mutta markkinat on mitä on ja halutaanko me suomalaiset ostaa mieluummin ulkomaalaista lihaa joka on tuotettu vielä huonommissa oloissa. Koska suurin osa suomen kansasta ostaa ja syö kuitenkin lihaa, minä ainakin ostan ja syön mieluummin kotimaista lihaa kun siitä tietää ainakin kuinka se on tuotettu. PS: olen kyllä käynyt niin sika, nauta kuin kana tiloillakin eikä se hoito niillä minusta niin huonoa ole, kyllä ne tilalliset nykypäivänä parhaansa tekevät eläimiensä eteen ja hyväksi.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.01.2008 04:05 
Poissa

Tarkastukset tiloilla pitäisi aina olla yllätystarkastuksia, eihän niistä muuten mitään hyötyä ole!

Meillä ei olla kokonaan luovuttu lihasta, mutta vähennetty ollaan ja luomutuotteita olen ostanut jo kauan. Meidän lähikauppaankin on ilmestynyt luomu-maitoa. (Luomu-kananmunia on ollut jo kauan). Suosin myös suomalaista, myös lihatuotteissa, aina kun vaan mahdollista.

Minäkään en hyväksy eläinten kiduttamista siksi, että se on jonkun elinkeino.
Hankkikoon muun elinkeinon tai järjestäköön eläinten olot kuntoon.

Turkistarhaus pitäisi kyllä jo vihdoinkin kieltää kokonaan.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.01.2008 10:57 
Poissa

Mä en nyt ymmärrä tuota "luonnollista" sanaa tässä yhteydessä..
Eihän niillä eläimillä ole käsitystäkään mistään luonnollisesta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.01.2008 11:04 
Poissa

^Koska eivät raukkaparat ole kokeneet koskaan mitään luonnollista..
Ei kai kukaan voi kuolla luonnollisesti metri kertaa metri kokoisessa rautahökkelössä jossa ei pysty edes kääntymään..??

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.01.2008 21:41 
Poissa

Jaksu kirjoitti:
[Tietenkään eläimille ei saa aiheuttaa kärsimyksiä, mutta kuitenkin kannattaa muistaa, että yleisesti ottaen eläin on tyytyväinen mitä saa. En usko, että ne osaavat ajatella, että "voi voi, niillä on paremmat oltavat kuin meillä, miksei meilläkin ole niin." Monet ihmisethän ovat kateellisia toisilleen joistakin asioista, mitä toisella on ja mitä itsellä ei, vaikka kuitenkin asiat on loppujen lopuksi monella ihan hyvin.

Mie en usko, että tässä on kyse eläinten kokemasta kateuden tunteesta. Eivät eläimet ajattele, että haluavat jtain "hienoa" tai "luksusta". Kyllä ne stressaantuvat, tuntevat kipua ja kärsivät ihan luonnollisena reaktiona, jos olosuhteet aiheuttavat stressiä, kipua tai kärsimystä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.01.2008 21:56 
Poissa

Ja kannattaisi myös muistaa, ettei eläimet kiusaa toisiaan kiusaamisen ilosta, vaan luonnottomien elinolojen aiheuttaman tressin takia.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.01.2008 21:00 
Poissa

minni kirjoitti:
Miksi pitää aina olla niin pirun kriittinen ja tuomitseva kyllä ne tilalliset nykypäivänä parhaansa yrittää mutta markkinat on mitä on ja halutaanko me suomalaiset ostaa mieluummin ulkomaalaista lihaa joka on tuotettu vielä huonommissa oloissa.

Minun nähdäkseni sinäkin olet tässä aika 'pirun kriittinen ja tuomitseva' jos tosissasi väität että ne olosuhteet on 'riittävän hyvät' , sitäpaitsi pitäisi tuntea henkilökohtaisesti jokaisen tilan olot että voisi väittää jotain niin yleistävää kuin että 'kyllä ne tilalliset nykypäivänä parhaansa yrittää'

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.01.2008 23:49 
Poissa

Eipä siinä mitään ajetaan vain kotimainen hyvä maatalous alas ja ostetaan ***** ulkomaalaista lihaa koska suurin osa suomen kansasta syö lihaa ja nyt jo liian moni ulkomaalaista ***** lihaa ostaa hinnan takia. Niin ja toki ne kasvis syöjätkin voi poikotoida kotimaista kun niitä tuottaessa tapetaan kärpäsiä ja ampiaisia. Mä olen kyllä nyt todennut että nää rescue sivustot ei sovi mulle joten poistun näistä asioista lopullisesti. Eläimiä voi suojella niin monella tapaa mutta täällä lyödään mun mielestä vähän ööveriksi välillä. Onko se huonoa lehmien kohtelua jos suurin osa suomen navetoista siirtyy vapaa laiduntamiseen ja pihattonavetoihin. Kanalat on jo aikoja sitten siirtynyt pois häkkikanaloista. Onko se oikein että aktivistit hiippailee öisin pitkin tiloja levittäen bakteereja ja tauteja tiloilta toiselle. Mitä jos te valistuneet kertoisitte niille tiloille minkälaiset ne luonnon mukaiset elin olot on ja kuinka ne toteutetaan. Ei muuta kuin suomen maatalous alas ja eläköön ulkomaalainen halpaliha sitä me kaikki halutaan syödä samoin kuin ulkomaalaisia kasviksia. Ei sillä kotimaisuudella ole väliä.EIKÖS NIIN.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.01.2008 00:10 
Poissa

minni kirjoitti:
Ei muuta kuin suomen maatalous alas ja eläköön ulkomaalainen halpaliha sitä me kaikki halutaan syödä samoin kuin ulkomaalaisia kasviksia. Ei sillä kotimaisuudella ole väliä.EIKÖS NIIN.

Joo, just niin.

Jos lukutaito on tuolla tasolla, ei välttämättä kannata netissä liikkua lainkaan. Tulee ymmärrettyä väärin aikatavalla asioita.

:: Iloiset koirankakankerääjät ::
:: Kaalikaalin uskollinen alamainen ::

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.01.2008 01:51 
Poissa

Suomen munatehtaista jopa 90% on HÄKKIkanaloita. (Lähde: SEY)
Vain 2% on LUOMUkanaloita (=luonnonmukaisia). Vain 2%!

http://www.sey.fi/elaintieto/munakennot.html
http://www.fauna.fi/index.php?option=co ... &Itemid=47
http://www.animalia.fi/Default.aspx?tabid=2707
http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/maat ... munat.html

On oma valinta millaisia kananmunia ostaa vai jättääkö kokonaan ostamatta. Sama koskee lihaa, sen ulkomaisenkin voi jättää hyllyyn. :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.01.2008 11:09 
Poissa

minni kirjoitti:
Onko se huonoa lehmien kohtelua jos suurin osa suomen navetoista siirtyy vapaa laiduntamiseen ja pihattonavetoihin.

Älä nyt poistu, hyvä keskusteluhan tämä on. Tuo pihattoajatus jäi kiinnostamaan. "Suurin osa"...? Onkohan näin? Muutaman vuoden takaa muistan kuulleeni, etttä pihattoja oli selkeä vähemmistö. Laitoin ihan omaa kiinnostustani kyselyä asiasta, kerron sitten kun kuulen faktaa niin voidaa luopua mutuilusta puolin ja toisin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.01.2008 11:59 
Poissa

minni kirjoitti:
Eipä siinä mitään ajetaan vain kotimainen hyvä maatalous alas ja ostetaan ***** ulkomaalaista lihaa koska suurin osa suomen kansasta syö lihaa ja nyt jo liian moni ulkomaalaista ***** lihaa ostaa hinnan takia. Niin ja toki ne kasvis syöjätkin voi poikotoida kotimaista kun niitä tuottaessa tapetaan kärpäsiä ja ampiaisia. Mä olen kyllä nyt todennut että nää rescue sivustot ei sovi mulle joten poistun näistä asioista lopullisesti. Eläimiä voi suojella niin monella tapaa mutta täällä lyödään mun mielestä vähän ööveriksi välillä. Onko se huonoa lehmien kohtelua jos suurin osa suomen navetoista siirtyy vapaa laiduntamiseen ja pihattonavetoihin. Kanalat on jo aikoja sitten siirtynyt pois häkkikanaloista. Onko se oikein että aktivistit hiippailee öisin pitkin tiloja levittäen bakteereja ja tauteja tiloilta toiselle. Mitä jos te valistuneet kertoisitte niille tiloille minkälaiset ne luonnon mukaiset elin olot on ja kuinka ne toteutetaan. Ei muuta kuin suomen maatalous alas ja eläköön ulkomaalainen halpaliha sitä me kaikki halutaan syödä samoin kuin ulkomaalaisia kasviksia. Ei sillä kotimaisuudella ole väliä.EIKÖS NIIN.

Mistähän ne taudit sitten syntyy?Siitä että eläimiä on liikaa/ympäristö on vääränlainen-ne sairastuu-kuolee-kukaan ei korjaa pois välittömästi. :wink:

En usko että yksikään kana kanatilalla olisi täysin terve.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.01.2008 01:55 
Poissa

minä kyllä yleensä munia ostaessa katson että niissä lukee vapaan kanan munia tai luomu.
ja tuohon tauti juttuun joka tilalla on oma bakteerikanta jota ei saisi levittää tilalta toiselle se on yleensä omalla tilalla hyvä kantainen bakteeri mutta toisella tilalla se voi olla tuhoisa taudin levittäjä.

Luomu lihaa ostaisin jos siitä voisi olla oikeasti 100% varma että se sitä on tila teurastamoita on harvassa luomu sellaisia vielä harvemmassa. Mieluummin syön yleensäkkin kotimaista oli mistä kotoisin hyvänsä kuin että söisin ulkomaista p...kaa lihaa mistä ei ole mitään takuita. miksi syöttää eläimille lihaa jos ei voi sitä itse syödä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.01.2008 08:27 
Poissa

Valiolta kerrottiin, että pihattojen osuus on 20 prosenttia. Taas yksi mutu-tieto vähemmän. Se on viidesosa. ei suurin osa.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]